Tribal Drift
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Tribal Drift

Divoke Kmeny
 
PříjemPříjem  PortálPortál  Latest imagesLatest images  HledatHledat  RegistraceRegistrace  PřihlášeníPřihlášení  

 

 Jednotky a obrana na DK

Goto down 
AutorZpráva
Nasairna

Nasairna


Poeet p?íspivku : 55
Age : 48
Registration date : 12. 08. 08

Jednotky a obrana na DK Empty
PříspěvekPředmět: Jednotky a obrana na DK   Jednotky a obrana na DK I_icon_minitime12/8/2008, 20:50

Saxafina napsal:
Ave,
pro jistotu dávám opět sem, nelépe přečíst, prostudovat u sebe stav a upravit vesnice.
Obranní vesnice je jen složená z obrany, nemá žádný útok!!! Doporučuje se v době války mít 3/4 vesnic přestavěných na obranné.
Další doporučení:
tržiště lvl20
hl. budova lvl max.25
dílny+stáje dle uvážení /kdo má jen ve vesnicic pěchotu, čato nemá vůbec nebo jen do lvl5/

Jednotky a obrana v Divokých kmenech

V tomto článku bych chtěl trochu rozvést charakteristiky jednotek. Jde hlavně o jejich cenu, využití a kdy je vyrábět. Pak bych chtěl ještě probrat strategii obrany proti dobytí i farmení.

Popis jednotek začnu kopiníkem. Jde o jednotku jež není třeba zkoumat a její nároky na stupeň potřebných budov jsou minimální. Proto je to jednotka jež budete používat ze začátku. Vzhledem k její vysoké nosnosti v poměru k ceně se hodí k farmení blízkých cílů. Ovšem její útočný potenciál je minimální. Proto si musíte dávat pozor, aby jste útočily na lehké cíle. Ale i když se někdy spletete (nesmí to být často), stejně na tom vyděláte. Kopiník se vám totiž zaplatí při čtyřech povedených útocích a pak jen vydělává. Kopiník je velmi dobrý při obraně proti jízdě. Pokud si spočítáte (jak na to popíši dále v článku), že na vás útočí jízda, braňte hlavně kopiníkem. Proti jízdě je kopiník tou nejlepší jednotkou. Na rozdíl od lučištníka je kopiník levný, rychle se vyrábí a vzdoruje i lučištníkům na koni.

Šermíř je spolu se sekerníkem druhá nejlevnější jednotka. Její nároky na budovy a cena výzkumu jsou malé. Ve srovnání s kopiníky je jejich útočný potenciál větší, ale unesou toho o dost méně, jejich cena je větší, jejich rychlost menší a délka výroby delší. Takže je na farmení používám zřídka. Šermíři jsou velmi silní jako obrana proti pěchotě. Pěchotou se útočí hlavně ze začátku a při dobývání vesnice. Ze začátku hry, hned jak budete cítit možné nebezpečí od sousedů, by jste si měli tyto jednotky vyrobit v dostatečném množství. To samé platí v případě, že tušíte pokus o dobytí vaší vesnice .

Sekerník je výborná levná útočná jednotka. Díky její malé rychlosti připadá v úvahu k farmení jen nedalekých cílů. Ovšem moc toho neunese, proto k farmení preferuji kopiníka. Ovšem tam kde se očekává odpor, je kopiník nevhodný a musí nastoupit sekerník. Tam kde se očekává malý odpor, tam posílám mix sekerníka s kopiníkem. Šermíře používám zřídka, protože by sekerníky zpomaloval a jeho nosnost není taková. Sekerníci jsou naprosto nepostradatelní při útoku se stroji či šlechticem. U rozvinuté útočné vesnice běží výroba sekerníků většinu času na plný výkon. Bohužel často to vzhledem k jejich dlouhé době výroby nestačí.

Lučištník je docela drahá obranná jednotka s dlouhou dobou výroby. To že má dobrý obranný potenciál jak proti jízdním, tak proti pěším jednotkám jí dává zdání určité míry univerzálnosti. Avšak při útoku lučištníky na koni tuto iluzi ztratíte. Osobně bych preferoval do obrany kombinaci šermířů a kopiníků. Navíc při více vesnicích lze obranu těmito jednotkami lépe zacílit a do napadané vesnice poslat převážně potřebné jednotky. Avšak v případě rozvinuté vesnice, kde potřebujete mít co nejvíc vojáků s menším ohledem na cenu, je lučištník opodstatněný. Avšak s jeho počtem bych to nepřeháněl a poměr šermíř:kopiník:lučištník bych viděl maximálně na 1:1:1.

Lehká kavalerie je jednotka jako stvořená pro farmení. Hodně unese, je rychlá i když mírně dražší. Vzhledem k její síle nejsou ztráty při útocích velké, proto se její cena rychle vrátí. Z hlediska ceny, zabíraného místa i času výroby je to nejlepší jízdní jednotka do útoku. Síla lehké kavalerie při útoku by měla eliminovala, nebo překračovala sílu šermířů násobené opevněním. Ve prospěch lehké kavalerie oproti sekerníkům při útoku mluví jejich rychlost. Můžeme je tak i přes jejich větší cenu použít v případech, kde útok musí přijít dříve, než podpora obránci.

Lučištník na koni je jednotka jejíž jedinou výhodou je síla útoku proti lučištníkům. Vzhledem k jejich rychlosti a průměrné síle se s ní dá i farmit, i když to není žádná velká sláva. Síla lučištníků na koni při útoku by měla eliminovala, nebo překračovala sílu lučištníků násobené opevněním.

Těžká kavalerie je jediná jízdní jednotka, jež má nějaký obranný potenciál. I když proti pěšákům to není nic moc. I její útočný potenciál je mírně nadprůměrný, což jí dává jistou dávku univerzálnosti. Její cena je vysoká a to i v případě že máte přebytky železa a zabírá mnoho místa. Vzhledem k síle a rychlosti je možné s touto jednotkou i farmit. Výrobu těžké kavalerie bych viděl jen v případě, kdy je nutné rychle doplnit stav obranných jednotek a výroba kasáren nestačí. Vzhledem k jejich rychlosti může být těžká kavalerie také dobrá jako rychlá podpora.

Paladin je jednotka, která vyniká ve všech ohledech ale může být vyroben jen jeden. V začátku hry se hodí na všechno. Postupem času nabývá důležitosti jeho vlastnost, že podpora s ním vyslaná má jeho rychlost. Proto jej v pozdější fázi hry umístněte do obranné vesnice.

Špeh je levná rychlá jednotka s téměř nulovou obrannou i útočnou silou. Snažím se v každé vesnici mít 20-100 kousků této jednotky. Je to dobré, jako upozornění na prošvihnutý špehování. Dále pak od určitého počtu vesnic mám v jedné z nich nějakou tu tisícovku špehů, abych mohl vyšpehovat nepřítele, nebo zničit v případě podezření útočící špehy.

Beranidlo je velmi důležité při dobývání vesnice. Čím je doba dobývání delší a protivník silnější, tím je používání beranidla důležitější. Beranidlo vždy posílejte s pěším doprovodem a to nejlépe se sekerníkama. Aby měl útok beranidlem nějaký efekt, musí být síla útočících pěších jednotek dostatečná.

Katapult se používá hlavně ve válce k dočasnému ochromení nepřítele. Někdy to však může být dobrý nástroj k přesvědčení drzého souseda s vesnicí jež se nevyplatí zabírat, aby šel hrát jinou hru. Někdo katapulty používá i jako nástroj vydírání. Výhrůžka zničením vesnice s malou ukázkou udělá své. Někdo jiný pak katapulty ochromuje farmenou vesnici. Stačí zničit selský dvůr, pak hlavní budovu a popřípadě kasárnu a stáj. Já však katapulty používám sporadicky. Katapulty potřebují pěší doprovod jako beranidla.

Šlechtici snižují oddanost a tím zabírají cizí vesnice. K útoku potřebují dostatečný pěší doprovod, jinak zahynou. (Jestliže zahyne polovina, čí více pěšího doprovodu) Umístění více šlechticů do jednoho útoku nemá žádný efekt.

Už víte k čemu jsou dobré ty které jednotky, ted vám řeknu jak z nich složit kvalitní, těžko překonatelnou obranu. Obranyschopnost vesnice ovlivňují nejenom hradby s počtem a druhem hotových vojáků, ale i poloha a vztah k vašim okolním či spřáteleným vesnicím a v neposlední řadě i schopnost regenerace jak vojáků, tak hradeb.

Začněme tím jednodušším a to počtem a složením vojáků. Počet vojáků je dán stupněm rozehranosti hry a stavem vašeho okolí a musíte si ho určit sami dle zkušeností a citu. Co se týče složení jednotek, já preferuji obranu složenou z kopiníků, šermířů a lučištníků asi v poměru 1:1:0,3. Avšak záleží na vašem okolí. Když pravidelně farmíte a přehráváte své nejbližší okolí, nebo máte v okolí hodně spojenců a hrozí vám nebezpečí spíše z větší dálky, je dobré upřednostnit výrobu kopiníků. Naopak, čekáte-li dobyvačný útok, upřednostněte šermíře.

Vztah k okolí ovlivňuje rozestavení vašich vesnic a rozmístění vašich kolegů z kmenu i spojenců. Zde se nabízejí tyto otázky: Mám mít své vesnice daleko od sebe, nebo blízko? Mám být v kmenu s velkou hustotou vesnic v mém okolí, nebo ne? Na obě dvě otázky není jednoznačná odpověd. Větší rozestupy vesnic vám dovolují farmit větší plochu a jednou se může volné místo mezi vesnicemi hodit k dostavbě. Naopak užší uspořádání je z hlediska obrany lepší. Podobně s kmenem. Hodně sousedů znamená lepší obranu, ale nemusí se vám dostávat kvalitních vesnic k zabrání.

Jde však i o váš přístup k okolí. Ono to totiž je s těmi vzdálenostmi relativní. Je to možné říct tak, že je důležitější mít blíž silné přátele, než silné nepřátele. A aktivním postupem vůči nepřátelům tím přispíváte stejně jako získáním přátel v okolí.

Nemusím snad ani říkal, že přátelský vztahy s okolím je třeba pěstovat a i tak se na ně nelze 100% spolehnout. Je dobré si je sem tam otestovat. Naštěstí se můžete spolehnou na strach většiny svých sousedů o těžce nabité vojáky. Stačí jen trochu vzbuzovat respekt a většina lidí se bude bát na vás zaútočit, či poslat podporu kolegovi.

Poslední předpokladem obranyschopnosti je schopnost regenerace hradeb a vojáků. Urychlit výstavbu hradeb může hlavní budova. Urychlit výstavbu obranných vojáků můžou hlavně kasárny a částečně stáje. Chtěl bych varovat všechny, aby si kasárny nenechávali na nízkém levelu, například 5. Budova s tak nízkým levelem má nejenom malou produkci, ale je i snadným cílem pro katapult a z těchto důvodů je z hlediska obrany velkým potencionálním rizikem. Dále pak nesmíme zapomínat, že v případě konfliktu s velkou pravděpodobností nebudete mít čas a možná ani s čím farmit, takže je důležité mít vystavěny i surovinové budovy.

Co udělat před útokem jsme si řekli, ted můžeme přistoupit k tomu co dělat v případě, že na nás jde útok. První je potřeba si spočítat rychlost jednotek a zjistit kdo útočí . Když sedíme u počítače a právě útok začal, je to jednoduší. Jinak si musíme vypočítat rychlost útoku, který by šel v okamžiku, kdy jsme naposled byli u PC a rychlost útoku vyslaného v okamžiku, kdy jsme k počítači přišli. V úvahu připadá vše mezi tím.

Pokud jsou souřadnice vaší vesnice [x1,y1] a souřadnice útočníkovi vesnice [x2,y2] a t je čas po kterou útok půjde v minutách. Pak doba za kterou ujdou jednotky jedno políčko v minutách je. pt=t/druha_odmocnina((x1-x2)*(x1-x2)+(y1-y2)*(y1-y2)). Dle času najdem typ útočících jednotek a zvolíme postup obrany.

Když si nejste jisti, že zvládnete obranu sami, požádejte o pomoc spojence. Když nic jiného, tak se přesvědčíte , jestli se na ně můžete spolehnout. O pomoc žádejte co nejdřív. V okamžiku, kdy nemáte jednotky, je již zpravidla pozdě. Do zprávy s žádostí se pokuste dát co nejvíc informací. Tak se pomáhající dozví, že víte co děláte a že jeho podpora nevyjde naprázdno. Napište mu stav vašich jednotek, nebo ho aspoň ubezpečte že nějaké máte, kdo útočí, odkdy a s čím. Pokud to víte, tak proč útočí, jaké máte opevnění, co čekáte od pomáhajícího za jednotky, ... . Po útoku jednotky vratte co nejdřív a za pomoc poděkujte. Každý očekává že pomáhá v nouzi, nikoliv že ho budete dlouhodobě vysávat. Když potřebujete podporu na delší dobu, musí jít o oboustranně výhodnou domluvu.

Dobře koordinovaná a fungující spolupráce mezi členy kmenu posune vaši hru na vyšší úroveň a pomůže vám ubránit se i daleko silnějším hráčům s minimálními ztrátami. Proto přistupujte k svým spolubojovníkům zodpovědně a pomáhejte jim kdy můžete. Neorganizovaný útočník nebude mít proti vám šanci. Tedy pokud se navzájem nebudete spoléhat jeden na druhého a o obranu se nebude starat nikdo.

Pak si pošlete jednotky ze svých vesnic. Je tu otázka zda si poslat jen vhodné obranné jednotky, všechny obranné jednotky, nebo všechny jednotky. V případě že neprohrajete je výhodnější bránit se jen vhodnými jednotkami. Ovšem prohrát může znamenat surovinový, nebo dokonce územní ztráty. Když víte že v útoku nejdou katapulty, beranidla, ani šlechtici můžete více zariskovat a bránit jen vhodnýma jednotkami. Nevhodné jednotky pošlete jako podporu jinam, nebo na nějaký delší útok. Popřípadě po důkladném uvážení do protiútoku.

Pak projedte všechny vesnice a zadejte výrobu obraných jednotek, popřípadě dostavte zdi. V případě, že bráníte jen některými jednotkami, zadejte výrobu těchto jednotek, aby jsme doplnili jejich ztráty. Ve vesnici, na níž jde útok se zbavte všech surovin. Můžeme je prostavět, nebo poslat jinam pomocí obchodníků.

Nenechte se vyprovokovat ke střetu ve vedlejší vesnici, kde máte nízké hradby . Když na vás nejdou stroje ani šlechtici, můžete s jednotkami uhnout a tím získat čas pro dostavení hradeb, posilnění armády, nebo k požádání o podporu. Příliš lehký útok může útočníka znervóznit, nebo naopak zbavit ostražitosti. Pokud jde na jednu z vašich vesnic několik útoků, kde pravděpodobně první je čistící, můžete se pokusit jednotky stáhnout a vrátit zpět tak, aby přišli mezi čistícím a hlavním útokem. Tento postup však nemusí být tím pravým, když čistící útok obsahuje beranidla.
Návrat nahoru Goto down
 
Jednotky a obrana na DK
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Tribal Drift :: Oznámení :: Návody, taktiky, strategie-
Přejdi na: